E-56 La “biblia” del e-tourism : 2.000 páginas con lo último en Turismo Digital

 

 



 

E-56  La “biblia” del e-tourism : 2.000 páginas con lo último en Turismo Digital

Este manual brinda una descripción fidedigna y verdaderamente completa tanto de las diversas aplicaciones de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) dentro de la industria de los viajes y el turismo como del turismo electrónico como un campo de investigación científica que ha crecido y madurado más allá del reconocimiento. Los principales expertos de todo el mundo describen ideas y desarrollos de vanguardia, presentan conceptos y teorías clave y analizan la gama completa de métodos de investigación. En consecuencia, la cobertura abarca todo, desde big data y análisis hasta psicología, comportamiento del usuario, marketing en línea, cadena de suministro y gestión de operaciones, redes comerciales inteligentes, políticas y cuestiones reglamentarias, y mucho, mucho más. El objetivo es proporcionar una referencia destacada que resuma y sintetice el conocimiento actual y establezca los fundamentos teóricos y metodológicos para un mayor estudio del papel de las TIC en los viajes y el turismo. El manual satisfará las necesidades de los investigadores y estudiantes de diversas disciplinas, así como de los profesionales de la industria. Al igual que con todos los volúmenes del programa Major Reference Works de Springer, los lectores se beneficiarán del acceso a una versión en línea continuamente actualizada.De venta en Amazon : € 675.99 en Abril-2023

https://www.amazon.es/Handbook-Tourism-Zheng-Xiang/dp/3030486516   

 

Opinión personal : se trata de un libro que hay que pagar para leer. Solo están disponibles en forma gratuita, resúmenes y extractos e índices, pero bastan para dar una idea de que va, y lo que se ve parece muy, muy bueno. Publicado en 2022 son dos tomos de casi 1.000 paginas cada uno, más una versión online para estar actualizado, supongo que  - al menos. Lo que resta de esta década.

  

ÍNDICE GENERAL 

 Volumen 1: Paginas 1 a 918

Parte 1 Fundamentos del Turismo Digital - Capítulos 1 a 8

Parte 2 Tecnologías del Turismo Digital - Capítulos 9 a 21

Parte 3 Metodologías del Turismo Digital - Capítulos 22 a 38

 

Volumen 2 : Paginas 919 a 1962

Parte 4 Grupos e Individuos - Capítulos 39 a 46

Parte 5 Organización y Empresa – Capítulos 47 a 60

Parte 6 Redes y mercados – Capítulos 61 a 64

Parte 7 Políticas, regulaciones y ética – Capítulos 65 a 77

Parte 8 El futuro del Turismo Digital - Capítulos 78 a 81

 

índices Páginas 1963 - 2000

  


Versión en papel

Versión Digital


 

 Handbook of e-Tourism

Edited by Zheng Xiang (philxz@vt.edu), Matthias Fuchs (matthias.fuchs@miun.se), Ulrike Gretzel (gretzel@usc.edu) and Wolfram Höpken (wolfram.hoepken@hs-weingarten.de)

in Springer Books from Springer

Date: 2022
ISBN: 978-3-030-48652-5
References: 
Add references at CitEc
Citations: 
Track citations by RSS feed

There are no downloads for this item, see the EconPapers FAQ for hints about obtaining it.

Chapters in this book:

Ch 1 e-Tourism: An Informatics Perspective

Hannes Werthner

Ch 2 Development of Information and Communication Technology: From e-Tourism to Smart Tourism

Rosanna Leung

Ch 3 Drivers of e-Tourism

Dimitrios Buhalis

Ch 4 e-Tourism Research: A Review

Yulan YuanYuen-Hsien Tseng and Ching Li

Ch 5 A Post-disciplinary Perspective on e-Tourism

Tim ColesC. Michael Hall and David Timothy Duval

Ch 6 Consumer Behavior in e-Tourism

S. Volo and A. Irimiás

Ch 7 Developments in German e-Tourism: An Industry Perspective

Claudia Brözel

Ch 8 Digitalization and the Transformation of Tourism Economics

Luis Moreno-IzquierdoAna B. Ramón-Rodríguez and Adrián Más-Ferrando

Ch 9 The Evolution of Online Booking Systems

Robert Goecke

Ch 10 Advanced Web Technologies and E-Tourism Web Applications

Robert Goecke

Ch 11 Web Information Retrieval and Search

Jürgen Dorn

Ch 12 Mobile Applications for e-Tourism

Wolfgang Wörndl and Daniel Herzog

Ch 13 Internet of Things and Ubiquitous Computing in the Tourism Domain

Elena NotDario Cavada and Adriano Venturini

Ch 14 Augmented, Virtual, and Mixed Reality in Tourism

Roman Egger and Larissa Neuburger

Ch 15 Electronic Data Interchange and Standardization

Christian HuemerPhilipp Liegl and Marco Zapletal

Ch 16 Semantic Web Empowered E-Tourism

Kevin AngeleDieter FenselElwin HuamanElias KärleOleksandra PanasiukUmutcan ŞimşekIoan Toma and Alexander Wahler

Ch 17 Big Data Technologies

Constantine J. Aivalis

Ch 18 Artificial Intelligence and Machine Learning

Luisa Mich

Ch 19 Recommender Systems in Tourism

Francesco Ricci

Ch 20 Blockchain and Tourism

Horst Treiblmaier

Ch 21 Business Intelligence in Tourism

Wolfram Höpken and Matthias Fuchs

Ch 22 Data Mining and Predictive Analytics for E-Tourism

Nuno AntonioAna de Almeida and Luis Nunes

Ch 23 Content Analysis of Online Travel Reviews

Estela Marine-Roig

Ch 24 Network Science and e-Tourism

Julia Neidhardt

Ch 25 Spatial Analytics and Data Visualization

Yang Yang

Ch 26 The Hive Mind at Work: Crowdsourcing E-Tourism Research

Jing Ge-Stadnyk

Ch 27 Tourism Design: Articulating Design Beyond Science

Mads Bødker

Ch 28 Log File Analysis

Constantine J. Aivalis

Ch 29 Eye-Tracking Technology for Measuring Banner Advertising Efficacy on E-Tourism Websites: A Methodological Proposal

Francisco Muñoz-Leiva

Ch 30 User-Centered Design

Hilda Tellioğlu

Ch 31 E-Tourism Research, Cultural Understanding, and Netnography

Robert V. Kozinets

Ch 32 Mobile Ethnography in Tourism and Hospitality: Concept, Tools, and Applications

Elaine Yulan ZhangDan Wang and Sut Ieng Lei

Ch 33 Experimental Research in E-Tourism: A Critical Review

Lawrence Hoc Nang FongErin Yirun WangRob Law and Shousheng Chai

Ch 34 Website Evaluation Frameworks: A Review of the Hospitality and Tourism Field from 1996 to 2019

Shanshan Qi

Ch 35 User Modelling in E-Tourism: A Human-Computer Interaction Perspective

Martin Hitz and Gerhard Leitner

Ch 36 Market Segmentation for e-Tourism

Sara Dolnicar

Ch 37 Visual Methods and Visual Analysis in Tourism Research

Katharina Lobinger and Emanuele Mele

Ch 38 Compositional Data Analysis in E-Tourism Research

Berta Ferrer-RosellGermà Coenders and Eva Martin-Fuentes

Ch 39 Travel Information Search

Zheng Xiang and Daniel R. Fesenmaier

Ch 40 Group Decision-Making and Designing Group Recommender Systems

Amra DelićThuy Ngoc Nguyen and Marko Tkalčič

Ch 41 Acceptance and Adoption of eTourism Technologies

Shahab PourfakhimiTara DuncanLouise OuldKatie Allan and Willem Coetzee

Ch 42 Tourists and Augmented and Virtual Reality Experiences

Jacques Bulchand-Gidumal and Edu William

Ch 43 User Experience and Usability: The Case of Augmented Reality

Safak KorkutEmanuele Mele and Lorenzo Cantoni

Ch 44 Trust in E-Tourism: Antecedents and Consequences of Trust in Travel-Related User-Generated Content

Kyung-Hyan Yoo and Jin-A Choi

Ch 45 Smart Tourists and Intelligent Behavior

Philip L. Pearce

Ch 46 Interactive and Context-Aware Systems in Tourism

Dietmar Jannach and Markus Zanker

Ch 47 Strategic Use of Information Technologies in Tourism: A Review and Critique

Matthias Fuchs and Marianna Sigala

Ch 48 Management and Leadership for Digital Transformation in Tourism

Juho Pesonen

Ch 49 E-Business Models in Tourism

Stephan ReinholdFlorian J. Zach and Christian Laesser

Ch 50 Service Management in the E-Tourism Era

Serena Volo and David D’Acunto

Ch 51 Destination Management Organization’s Emotional Branding Communication: Challenges and Opportunities in Social Media

Assumpció Huertas and Lidija Lalicic

Ch 52 Revenue Management and E-Tourism: The Past, Present, and Future

Lydia González-Serrano and Pilar Talón-Ballestero

Ch 53 e-Supply Chain Management in Tourism Destinations

Xinyan Zhang and Pimtong Tavitiyaman

Ch 54 Digital Marketing in Tourism

Christian Maurer

Ch 55 Use of GIS and Remote Sensing in Tourism

James M. MagigeCharlynne Jepkosgei and Simon M. Onywere

Ch 56 Social Media Approaches and Communication Strategies in Tourism

Roberta Minazzi

Ch 57 The Voice of Major E-Tourism Players: An Expedia Group Perspective

Jan Krasnodebski

Ch 58 Information and Communication Technology in Event Management

Christine Van Winkle and Jill Bueddefeld

Ch 59 Technology-Assisted Mindfulness in the Co-creation of Tourist Experiences

Uglješa Stankov and Viachaslau Filimonau

Ch 60 E-Tools for Tourism Innovation Management: A New Typology

Anne-Mette HjalagerSøren Graakjær Smed and Jens F. Jensen

Ch 61 The Diffusion of Information and Communication Technologies in the Tourism Sector

Miriam Scaglione

Ch 62 Sharing and Platform Economy in Tourism: An Ecosystem Review of Actors and Future Research Agenda

Marianna Sigala

Ch 63 Digital Ecosystems, Complexity, and Tourism Networks

Rodolfo Baggio

Ch 64 Value Co-creation in Dynamic Networks and E-Tourism

Tuomas PohjolaArja Lemmetyinen and Darko Dimitrovski

Ch 65 Data Privacy and the Travel Sector

Peter O’Connor

Ch 66 Cybersecurity in Travel and Tourism: A Risk-Based Approach

Alexandros Paraskevas

Ch 67 e-Government and Tourism

Anna Picco-SchwendenerNadzeya KalbaskaLea Hasenzahl and Lorenzo Cantoni

Ch 68 Information and Communication Technology for Sustainable Tourism Development

Alisha Ali

Ch 69 e-Learning in Tourism Education

Nadzeya Kalbaska and Lorenzo Cantoni

Ch 70 Technology-Enabled Learning

Ruiqi Deng and Pierre Benckendorff

Ch 71 IT and Well-Being in Travel and Tourism

Delia Gabriela Moisa and Eleni Michopoulou

Ch 72 E-Tourism Curriculum

Matthias Fuchs and Wolfram Höpken

Ch 73 E-Tourism as a Tool for Socio-economic Development

Alessandro InversiniIsabella Rega and Siew Wei Gan

Ch 74 Digital Divide in E-Tourism

Francesc González Reverte and Pablo Díaz Luque

Ch 75 Social Media and Crisis Communication in Tourism and Hospitality

Danielle Barbe and Lori Pennington-Gray

Ch 76 Biometrics in Tourism: Issues and Challenges

Han-Foon Neo and Chuan-Chin Teo

Ch 77 Simulations in e-Tourism Learning and Management

G. Michael McGrathMadelene BlaerFaith OngLeonie Lockstone-BinneyElisabeth Wilson-Evered and Paul Whitelaw

Ch 78 Robotics in Tourism and Hospitality

Stanislav IvanovCraig Webster and Katerina Berezina

Ch 79 Virtual Reality and the End of Tourism? A Substitution Acceptance Model

Daniel Guttentag

Ch 80 A Futuristic Look at Tourism in the Era of the Internet Ecosystem

Sam Lanfranco

Ch 81 Impact of Artificial Intelligence in Travel, Tourism, and Hospitality

Jacques Bulchand-Gidumal

Related works:
This item may be available elsewhere in EconPapers: 
Search for items with the same title.

Export reference: BibTeX RIS (EndNote, ProCite, RefMan) HTML/Text

Persistent link: https://EconPapers.repec.org/RePEc:spr:sprbok:978-3-030-48652-5

Ordering information: This item can be ordered from
http://www.springer.com/9783030486525

DOI: 10.1007/978-3-030-48652-5

 





Comentarios

Entradas populares de este blog

E-85 AUTOPISTAS DEL MAR - Una visión histórica

E-84 : DIGITALIZACIÓN : Epistemología, Ontología y Taxonomía Digital

E-2. Escala TRL y el proyecto MARINA DIGITAL 4.0